Zieloni najczęstszym obiektem kampanii dezinformacyjnych w niemieckich mediach
#Niemcy #wybory #Bundestag #media #fakenews #dezinformacja #Zieloni #Baerbock
Jak pokazało badanie organizacji Avaaz w ramach kampanii na rzecz ochrony społeczeństwa przed zagrożeniami dezinformacji w mediach społecznościowych, kandydatka partii Sojusz 90/Zieloni na stanowisko kanclerza w ostatnich wyborach do Bundestagu, Annalena Baerbock, była wśród czołowych niemieckich polityków najczęstszym celem działań dezinformacyjnych i fake newsów.
Od początku roku do dnia wyborów przeprowadzonych 26 września zidentyfikowano podczas badania 81 przypadków narracji dezinformacyjnych, których celem było zaszkodzenie politykom i partiom niemieckim. 28% z nich dotyczyło Baerbock, 16% ‒ kanclerz Angeli Merkel, a po 11% ‒ Armina Lascheta i Markusa Södera. Partia Zielonych była przedmiotem 44% kampanii dezinformacyjnych, CDU/CSU ‒ 36%, zaś SPD ‒ 17%.
Natężenie publikowania fake newsów przypadło na okres kampanii przedwyborczej. Ponadto według sondażu przeprowadzonego przez YouGov ponad połowa Niemców natrafiła w tym roku na co najmniej fałszywą informację na temat kandydatki Zielonych. Jako główne kanały szerzenia dezinformacji zidentyfikowano telewizję i media głównego nurtu; portal Facebook znalazł się na trzecim miejscu. (TM)
29 października 2021