Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij cookies
Menu mobilne
Publikacje Instytutu Zachodniego

Zieloni najczęstszym obiektem kampanii dezinformacyjnych w niemieckich mediach

#Niemcy #wybory #Bundestag #media #fakenews #dezinformacja #Zieloni #Baerbock

Jak pokazało badanie organizacji Avaaz w ramach kampanii na rzecz ochrony społeczeństwa przed zagrożeniami dezinformacji w mediach społecznościowych, kandydatka partii Sojusz 90/Zieloni na stanowisko kanclerza w ostatnich wyborach do Bundestagu, Annalena Baerbock, była wśród czołowych niemieckich polityków najczęstszym celem działań dezinformacyjnych i fake newsów.

Od początku roku do dnia wyborów przeprowadzonych 26 września zidentyfikowano podczas badania 81 przypadków narracji dezinformacyjnych, których celem było zaszkodzenie politykom i partiom niemieckim. 28% z nich dotyczyło Baerbock, 16% kanclerz Angeli Merkel, a po 11% Armina Lascheta i Markusa Södera. Partia Zielonych była przedmiotem 44% kampanii dezinformacyjnych, CDU/CSU 36%, zaś SPD 17%.

Natężenie publikowania fake newsów przypadło na okres kampanii przedwyborczej. Ponadto według sondażu przeprowadzonego przez YouGov ponad połowa Niemców natrafiła w tym roku na co najmniej fałszywą informację na temat kandydatki Zielonych. Jako główne kanały szerzenia dezinformacji zidentyfikowano telewizję i media głównego nurtu; portal Facebook znalazł się na trzecim miejscu. (TM)

 

29 października 2021

https://avaazimages.avaaz.org/bundestagswahl_2021.pdf


Instytut Zachodni w Poznaniu

ul. Mostowa 27 A
61-854 Poznań
NIP: 783-17-38-640