BIZ nr 550: Kultura i media w niemieckich wyborach do Parlamentu Europejskiego
„Biuletyn Instytutu Zachodniego” nr 550: dr Maria Wagińska-Marzec, „Kultura i media w niemieckich wyborach do Parlamentu Europejskiego”
Rzeczą znamienną jest, że w minionych wyborach do Parlamentu Europejskiego w programach wyborczych poszczególnych partii politycznych w Niemczech niewiele było bezpośrednich odniesień do spraw kultury i mediów. Można zauważyć, że ugrupowaniem, które poświęciło kulturze i mediom w swym programie najwięcej miejsca, była w istocie tylko partia Zielonych; przeznaczyła ona na prezentację swoich postulatów w tej kwestii wręcz odrębny, stosunkowo długi podrozdział zatytułowany „Żywotny krajobraz kulturowy”. Punkt ciężkości położono w nim zwłaszcza na zagadnienia „Kultury jako filaru demokracji”. Pozostałe partie w niewielkim tylko stopniu uwzględniły sprawy kultury bądź mediów w swych założeniach programowych.